• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68401
+
-

بهره برداری از 5سایت پرورش میگو  تا سال99

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود 5 سایت بزرگ پرورش میگو در هرمزگان تا سال ۹۹ با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و با ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلار به بهره‌برداری برسند. 

به گزارش ایرنا، «علی‌اشرف منصوری» در دیدار با استاندار افزود:  با تلاش‌های انجام‌شده هرمزگان از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلات است. 

وی افزود: در حوزه ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی نیز طرح‌های بزرگی در هرمزگان در حال انجام است و تحولات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود. 


شناسایی ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو 

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار گفت: استعدادها و ظرفیت‌های خوبی برای تکیه بر اقتصاد دریامحور در هرمزگان وجود دارد که پرورش ماهی و میگو از مهم‌ترین این ظرفیت‌هاست. 

 «فریدون همتی» تصریح کرد: افزون بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در هرمزگان شناسایی شده است. 

وی ادامه داد: با کمک مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی، برنامه‌ریزی و مطالعات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در اراضی مستعد پرورش میگو در استان انجام شده است. 

استاندار افزود: در گام نخست این طرح، 5 سایت در مجموع به مساحت ۱۴ هزار هکتار در مناطق ساحلی استان هرمزگان برای پرورش میگو مورد مطالعه قرار گرفته و در حال آماده‌سازی برای واگذاری به بخش خصوصی است. 

همتی تصریح کرد: برای رسیدن به تولید میگو در این مقدار از اراضی، به 2۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که این کار با مشارکت بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت و توانمندی مردم این منطقه انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان بومی برای پرورش میگو در اولویت نخست واگذاری این اراضی قرار دارند. تلاش می‌کنیم با استفاده از فناوری و دانش روز به تولید پایدار برسیم و بتوانیم تحولات بزرگی را در این صنعت رقم بزنیم. 

استاندار هرمزگان گفت: صنعت پرورش میگو اشتغال و ارزآوری گسترده‌ای را برای استان به همراه خواهد داشت. این طرح‌ها بدون اتکا به منابع دولتی و با استفاده از توانمندی بخش خصوصی و مردمی اجرایی می‌شوند. 


شهرک‌ گلخانه‌ای در جگین

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح ایجاد شهرک گلخانه‌ای در منطقه جگین در شرق استان، گفت: این شهرک با ۱۶۰۰ هکتار وسعت و با تخصیص آب از سد جگین ایجاد می‌شود. 

وی بیان کرد: نزدیکی به بندر جاسک موقعیت مناسبی را برای صادرات محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرک گلخانه‌ای فراهم می‌کند و از سرمایه‌گذاران و مردم منطقه دعوت می‌کنیم در این طرح مشارکت داشته باشند. 

همتی افزود: این شهرک گلخانه‌ای اشتغال گسترده‌ای را در این منطقه برای شهرستان‌های بشاگرد و جاسک ایجاد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید